Schoolkamp

Ieder jaar op schoolkamp!

Elkaar (goed) leren kennen en groepsvorming is het voornaamste doel van het schoolkamp dat we altijd aan het begin van het schooljaar houden. Tijdens het kamp komen begrippen als samenleven, samen spelen en samenwerken meer tot leven. Wij zien schoolkamp als een zeer waardevolle aanvulling op het “normale” schoolleven; je leert elkaar in een andere situatie kennen, hebt natuurlijk veel plezier en doet rijke ervaringen op. We gaan ervan uit dat alle kinderen meegaan op kamp.

Iedere groep gaat op kamp: Groep 1-2 gaat één dag op kamp in Pietersvoeren, groep 3, 4 en 5 twee dagen (1 overnachting) in Pietersheim (Lanaken). De groepen 6 t/m 8 gaan drie dagen op kamp (2 overnachtingen) in Zutendaal.

In groep 8 wordt de basisschoolperiode afgesloten met een “groep 8 nacht”. Hoe dit speciale eindkamp eruit ziet bepalen de kinderen samen met de leerkracht, maar er wordt sowieso op school geslapen!

Het bijzondere van ons schoolkamp is dat ook ouders intensief betrokken worden bij de voorbereiding en uitvoering van het kamp.