Sint en kerst

Sinterklaas en kerst

Sinterklaas

Op of rond 5 december brengt Sinterklaas een bezoek aan de school. Na een gezamenlijk onthaal wordt de Sint door de onderbouwgroepen verwelkomd in de grote zaal. Vervolgens brengt hij samen met zijn Pieten een bezoek aan iedere onderbouwgroep. In de groepen vijf tot en met acht maken de kinderen surprises voor elkaar.

Kerstfeest

De laatste donderdag voor de kerstvakantie staat normaliter in het teken van het kerstfeest. Overdag worden samen met kinderen en ouders voorbereidingen getroffen voor de viering. Dit gebeurt in de vorm van gezamenlijk koken en bakken, knutselen en het versieren van het lokaal.

Om 17.30 uur komen de kinderen weer naar school en wordt in de eigen groep genoten van het kerstdiner, muziek en verhalen. Rond 18.00 uur verzamelt iedereen zich in de grote zaal om naar een toneelspel van de leerkrachten te kijken. Tijdens deze voorstelling staat een kerstgedachte centraal. De kerstviering duurt tot 19.30 uur.

Vanwege het neutrale karakter van de school wordt geen specifieke aandacht geschonken aan de christelijke achtergrond van kerst.