Sociale media

Tangram en socialmedia

Social media is niet meer weg te denken uit ons onderwijs. We maken er dan ook graag gebruik van. Een foto op Insta, een filmpje op Youtube en een berichtje op Facebook.

We maken regelmatig foto’s of filmbeelden van kinderen, van allerlei activiteiten en tijdens vele momenten. Zo wordt in de kleutergroepen de groeiwijzer aangevuld met foto’s, worden tijdens weeksluitingen beelden gemaakt of kan een fotoverslag een onderdeel van een opdracht zijn. Dit valt onder intern gebruik, ook als deze worden gepubliceerd op bijvoorbeeld onze site of onder ouders of kinderen wordt verspreid. Bij de aanmelding van uw kind heeft u hiervoor toestemming gegeven, tenzij anders gemeld.

Op het moment dat we beelden extern willen gebruiken vragen we daarvoor specifiek toestemming.

Regelmatig komen we op social media foto’s tegen die door ouders gemaakt zijn, tijdens een activiteit op of om de school. Het delen van mooie foto’s is natuurlijk positief bedoeld. Foto’s die privé gemaakt zijn tijdens activiteiten in en om de school mogen echter niet via social media verspreid worden. Er zijn immers ouders die hiervoor geen toestemming hebben gegeven. Heeft u een mooie foto, stuur deze dan naar ons op, dan beoordelen wij over publicatie. Aan het einde van het schooljaar wordt een groepsfoto gemaakt en vervolgens te koop aangeboden.